söndag 27 februari 2011

Söndag

I lördags åkte jag in till storbyn i kommun för att innhandla födelsedags pressenter till mina barnbarn Sebbe o Viktor. Det blev tajt med tiden skulle om Häggströms modehus oxå. Men är man snabb som blixten så hinner jag med det oxå innan dom stänger tänkte jag. Och döm om min förvåning så hann jag med innan dom stängde för dagen. Upp till Aspeå och gratta barnen. Sedan hem och bänkade sig framför TV. För att se spektaklet som kallas slager SM. Vilken smörja. Borg han visade att han hade fått tillökning i familjen två kattungar blev det..Linda fick hjärnsläpp tappade texten och luktade armsvett..Skicka sånt till globen..Nä detaa föl mig inte i smaken. Och skid VM jag det gick som väntat ingen medalj..Men vad gör det livet går vidare. Nu väntar bara Lotta på att jag skall köpa en Bingolotto. Jag får se hur jag gör. Solsidan lockar. Nu blir det middag så ha det gött.

Inga kommentarer: