måndag 28 februari 2011
Måndag
I dag var det läkar besök med mindre framgång. En månad till i aresten och det är inte så roligt. Har dragit några låtar på guran med bravur. Sedan en sväng till grannbyn. Och där var det som tidigare bara skit. Och vad har man där att göra JO handla här i byn är det lika stort urval på varor så man måste över på andra sidan ibland. Har sett reprisen på Big Brother. Undra hur det går för Saltgurkan och hon som har så litet ordföråd så hon måste ta till att namnge dom udrevärldens ledare.
söndag 27 februari 2011
Söndag
I lördags åkte jag in till storbyn i kommun för att innhandla födelsedags pressenter till mina barnbarn Sebbe o Viktor. Det blev tajt med tiden skulle om Häggströms modehus oxå. Men är man snabb som blixten så hinner jag med det oxå innan dom stänger tänkte jag. Och döm om min förvåning så hann jag med innan dom stängde för dagen. Upp till Aspeå och gratta barnen. Sedan hem och bänkade sig framför TV. För att se spektaklet som kallas slager SM. Vilken smörja. Borg han visade att han hade fått tillökning i familjen två kattungar blev det..Linda fick hjärnsläpp tappade texten och luktade armsvett..Skicka sånt till globen..Nä detaa föl mig inte i smaken. Och skid VM jag det gick som väntat ingen medalj..Men vad gör det livet går vidare. Nu väntar bara Lotta på att jag skall köpa en Bingolotto. Jag får se hur jag gör. Solsidan lockar. Nu blir det middag så ha det gött.
fredag 25 februari 2011
Fredag
Idag har jag liratt gura och tagit ut en ny låt, jag undrar till vilken nytta då och när skall jag framföra den. Förmiddagen gick i matlagningens tecken det blev fiskhamburgare med potatismos. Få se om jag tar och baka tekakor med lite hjälp från en som vet hur man gör. I kväll blir det att se på dom som orkar dansa men först Big Brother med allas vår Simo ( Björnen) Danielsson. Ha nu en trevlig kväll,
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)